onsdag 4 januari 2012

Sömnad med motgång

Det är inte meningen att jag ska slutföra min pågående sömnad idag. Först tog den svarta tråden slut och det blev till att bege sig ut på stan för att köpa tråd. Nu när jag glad i hågen skulle fortsätta sy så gick tvillingnålen av, och det var min sista! Så det blir inte mer sytt ikväll. Suck.

För att muntra upp detta inlägg lite kan jag visa upp det fina gardintyget som jag hittade på Åhlens. Lite fusk med tryckt lappteknik kanske man kan tycka, men till ett 6 m långt fönster kanske det är förlåtet. Hemtrevligt blev det i alla fall!

4 kommentarer:

  1. Hej! Surt med tvillingnålen... känner igen det :) Kommer gärna hem till er så snart vi får ihop det. Måste ju spana in den gardinen!

    SvaraRadera
  2. Blir riktigt hemtrevligt det där. Får se det nästa helg. Kram o tack för ditt fina stöd. Emma

    SvaraRadera
  3. Ja, det är förlåtet! Kommer bli så hemtrevligt och fint med det tyget. Bättre sy-flow en annan dag.... Kram

    SvaraRadera
  4. Anna: Att det ska vara så svårt att få till det! Vecka 3 är jag bara ledig på onsdagen, och jag antar att du jobbar då? Annars får vi ses en kväll nån dag, kanske kan följa med på stickcafé nån kväll, har ni börjat ses igen efter julhelgen?

    SvaraRadera