tisdag 15 maj 2012

Bebiströja

Här är en tröja jag stickade för några veckor sen. Det är ju så himla skoj att sticka till riktigt unga människor, det går ju så snabbt! Denna tröja är lagom till en 3-månaders bebis. Jag har många bebis-projekt på gång nu, 2012 verkar nämligen bli ett väldigt bra bebis-år i min bekantskapskrets! 

Mönstret hittade jag genom bloggen 365 Saker du kan sticka och direktlänk till mönstret hittar du här. Jag har använt Drops Muskat i en klarblå färg (mörkare än vad den ser ut att vara på bilden). Tröjan stickas uppifrån halsen och nedåt. För att få en ordentligt elastisk halslinning använde jag mig av en uppläggningteknik som kallas för Estonian cast on. Det blev riktigt elastiskt och passar perfekt för ändamålet, en tight tröj-hals är ju inte populärt hos små barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar