måndag 29 oktober 2012

Helikoptrar till en bestämd tvååring

I hopp om att sonen skulle få en ny favorittröja köpte jag ett fint tyg med helikoptrar när jag var på Ohlssons tyger i förra veckan. Tyget blev väldigt populärt, men frågan är om tröjan kommer bli det. Än så länge har han vägrat att ta på sig den. Såhär blev den i alla fall:

Mönstret kommer från Ottobre 04/2012. 

Tyget räckte även till en mössa, den blev han desto gladare för och äntligen hade vi en mössa som han gick med på att ta på sig! Dessvärre ligger den nu i en av stans större matvaruaffärer...

Nu ska jag gotta ner mig i soffan med en kopp te och senaste numret av Ottobre som dök ner i brevinkastet idag!

2 kommentarer:

  1. Snygg modell, snygga färger! Längesen jag sydde raglan.... jättefint! Det är besvärlig för sy-mammor när barnen tycker för mycket. Men nog borde helikoptrarna kunna locka... Låna en bok om helikoptrar!

    SvaraRadera
  2. Härligt med bestämde barn ;-)

    Vad mycket fina kläder du gör!

    SvaraRadera