måndag 26 mars 2012

Grönt är skönt

Dagens projekt blev att sy ett par byxor som funnits i mina tankar en tid. Mönstret kommer från Ottobre 06/2009, med lite enklare modifieringar som att sätta muddar på benen och ändra lite i vidden.

Resultatet blev bra tycker jag. Det enda jag är fundersam över är det här med dolt blixtlås. Jag tycker inte att blixtlåset blir speciellt dolt så fort man sträcker lite i tyget, vilket man gör när byxan sitter på. Beskrivningen på hur man syr dolt blixtlås var inte så väldigt tydligt i Ottobre tycker jag, någon som har tips på hur man gör det snyggt och dolt?

Det underbara velourtyget kommer från Stoff & Stil  och det gör även svamptyget till fickorna. Muddväv från Ohlssons Tyger.

3 kommentarer:

  1. Jag kan ingenting om blixtlås, men jag tycker att byxorna blev superfina! Skulle gärna se Ruben i dem! :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Det hoppas jag att du får snart!

    SvaraRadera
  3. Jättefina! Såg hur fina de var på Ruben på den bilden du publicerade på FB. Dessa ska jag också försöka sy!

    SvaraRadera