söndag 18 mars 2012

Nytt på syfronten

Idag har äntligen kommit till skott och sytt lite igen! Har varit väldigt tyst här på bloggen, och min inspiration har legat helt nere. Nu hoppas jag att våren ska få mig att bli lite piggare och ge mig lite mer ork till annat än bara "vardagsliv". Jag har saknat det.

Med inspiration från flera olika bloggar har jag idag sytt ett par byxor med fuskfickor. Jag hade inget mönster men med lite vägledning telefonledes av Malin fick jag i alla fall till ett par fuskfickor.

Jag tycker fickorna blev lite i smalaste laget och nästa gång ska jag göra dem lite bredare och större. Ni som sytt med fuskfickor tidigare, hur breda brukar ni göra dem i relation till byxans bredd?

Men jag gillar själva idén, enkel och snygg utsmycknad som ger det där lilla extra till ett par vanliga muddbyxor.

Tygerna letade jag upp i min garderob och vet egentligen inte vart de kommer ifrån.

Den uppmärksamme kanske lade märke till det lilla tygmärket längst ned på byxbenet. Nu har jag köpt hem lite namnband att märka upp kläderna med, det är ju faktiskt lite roligt att visa vart de kommer ifrån. Åtminstone de kläder som hamnar utanför Rubens garderob!

3 kommentarer:

  1. Se där! Vad fina de blev!
    Jag har inte reflekterat över hur stora jag gör fickorna i relation till byxans bredd. På de fickor jag gjort hittils har kanten upp mot mudden varit längre än kanten mot sidsömmen. Egentligen kanske det blir bra att ha sidorna lika långa... vi får prova oss fram!
    Och vilka tjusiga namnband!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, vilka fina byxor! Sömmarna ser helt perfekta ut :-)

    SvaraRadera