lördag 25 augusti 2012

Hätta och klänning till en goding!

Det allra bästa med allt detta bloggande är ju att få inspiration från andra fina sidor. Denna babyhättan fann jag på Husmorsskolans blogg, mönstret hittar ni här. Den var väldigt enkel att sy och går ju att variera i oändlighet genom att använda olika snygga bomullstyger!



Till hättan sydde jag en förklädes-klänning som jag hittade i Ottobre nr. 01/2012. De fina tygerna kommer från Panduro. Kul att sy i vävda tyger som lite omväxling!

4 kommentarer:

  1. Va fina plagg! Kul som sagt att se lite i vävt tyg som omväxling från all denna trikå :)

    Jo, filten. Jag klipper ut den ena sidan först, lägger den aviga mot aviga mot den andra tyget och klipper ut den. Jag har nog inte använt den allra krulligaste jerseyn, så jag har klarat mig från den värsta frustrationen. Att få mönstret att stämma på alla hålla kan ju va svårt, men det är ju tygernas fel... (snedtryckta). Jag overlockar kanten på filten innan jag sätter på kantband, så för mig gör det inget om det inte blir 100 jämnt, för då skät ju bara kniven bort det sen... Undra om jag hjälpte dig nåt alls nu.... du får fråga mer!

    har du Ruben 15 h på förskolan? Tänkte om du vill komma hit för en lugn mamma-fika och kanske sy lite :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra idé Annna! Jag kan ses på onsdag eller torsdag, Ruben kommer vara på dagis 9-14 de dagarna. Vi kan höras mer om detaljer på telefon. Kanske jag kan få hjälp med min filt också då... Kram!

      Radera
  2. Jag säger det igen... finaste jag sett på länge!

    SvaraRadera