söndag 2 september 2012

Förberedelsernas tid


Återstår nu bara två veckor tills vår lilla bebis är beräknad att lämna moderlivet och dela livet här utanför med oss. Vi förbereder lite grann för varje dag som går. Lite sytt till det lilla underverket har det blivit.

 Det fantastiskt söta tyget med små fåglar kommer från Stoff och stil, lila velour från Skroten. Mönstret till bodyn kommer från Ottobre 01/2012 och mönstret till muddbyxorna har jag ritat själv, efter ett par byxor vår son hade som nyfödd.

2 kommentarer:

  1. Pytte-sött!
    Fint med farfarsknäppning. Det har jag dragit mig för länge... var det klurigt att få snyggt?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är inte så svårt som man kan tro! Det fanns en illustrerad beskrivning i i Ottobre som jag följde, och det gick ju bra! Har du nr. 01/2012? Annars kan jag skicka beskrivningen på post. Strykjärnet är en god samarbetspartner :-)

    SvaraRadera