fredag 13 april 2012

Underbara lediga fredag!

Vad det är härligt att få vara ledig på vardagar ibland! Då hinner man ofta med så mycket roligt. Helgerna har ju en tendens att bli uppbokade ganska snabbt. Under Rubens middagsvila idag passade jag på att sy ett nytt datorfodral. Blev bra tycker jag, hoppas sambon tycker detsamma när han kommer hem från jobbet, det är nämligen till hans dator.


Häromdagen bakade jag ett Italienskt lantbröd. Receptet kommer från boken "Bröd" av Johan Åkerberg. Mitt durumvete räckte inte riktigt så det blev inte sådär gult och härligt, men ändå fantastiskt gott!


Sist men inte minst en bild från förmiddagens besök på biblioteket tillsammans med bästa vännen!


Ha en bra helg! Kram

4 kommentarer:

  1. Catarina Hägermyr13 april 2012 kl. 17:37

    Härligt alltihop, men extra plus för datorfodralet! Så snyggt och välsytt! Har du vadderat/fodrat det?

    Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Tack! Fodralet är vadderat med något skumgummi-material som heter hobbypolyeter, ca 0,5 cm tjockt.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Wow, vilket snyggt fodral! Jag som är kass på dragkedja är mycket imponerad. Han blir säkert jättenöjd! Har du några mer lediga dagar snart? Vore kul att ses. Jag skulle inte säga nej till en sån där go puss, hehe :)

    SvaraRadera
  4. Anna, jag tror du skulle klara dragkedjor galant om du bara testade! Vore kul att ses, så kan du lära mig lite tips om overlocken så ska jag lära dig lite om dragkedjor! :-)

    Nästa vecka är jag hemma på onsdag, men om jag minns rätt så jobbar du alla onsdagar? Vi får höras framöver!

    SvaraRadera