lördag 14 april 2012

Vårig t-shirt

Lördagsmorgon = symorgon. En gul tröja passar bra nu på våren tycker jag. Sonen blev störtförtjust och ville ha "gul töja!!!" så fort han såg att jag satt och sydde. Jag fick skynda mig klart och nu springer han runt i sin nya gula tröja.

Fållsömmarna med tvillingnål blev lite "bulliga", någon som har tips på vilka inställningar jag ska ändra? Provade lite olika pressarfotstryck och trådspänning, men blev inte riktigt bra ändå.

Mönster från "Barnetøj 0-3 år" av Hanne Meedom och Sofie Meedom. Det gula tyget är en gåva från min moster och det gröna muddtyget kommer från Ohlssons tyger.

4 kommentarer:

  1. Jag har också sytt den här morgonen! :) Går det bra med overlocken? Vad kul att han gillar kläderna direkt. Här är det en kamp varje gång jag har sytt nåt nytt... :/

    Ang buckligheten så tänker jag spontant att trådspänningen var lite hög, men eftersom du testat det så vet jag inte... Jag minns det dä tyget från när vi tittade i din tyglåda. Det är fortfarande väldigt fint!

    SvaraRadera
  2. ang onsdag så jobbar jag heldag då. Rackarns. Veckan därpå? Har tidig dag på tis och torsd. Kram!

    SvaraRadera
  3. Har du strukit på sömmen? Kanske en självklarhet men sedan jag insett att det är a och o att pressa sömmarna blir mina fållningar mycket snyggare!
    Jättefina färger till Ruben!

    SvaraRadera
  4. Jag har nog hittat felet, tror att båda trådarna hamnade samma sida om brickan vid trådspänningen när jag trädde trådarna. Borde lära mig att som första åtgärd trä om maskinen när det inte blir som jag tänkt mig.

    Anna: Veckan därpå ska jag vara föräldraledig i två veckor, ska ta med mig Ruben till Småland, Öland och Skåne och kommer tillbaka 6 maj. Så det blir nog tyvärr svårt att hinna ses innan dess. Men sen i maj, då bara MÅSTE vi ju kunna ses nån dag!

    SvaraRadera