måndag 14 januari 2013

Julklappskavalkad

Såhär en månad efter jul har jag äntligen fått tid att fixa till bilder på det jag pysslade med under december månad. Så, här kommer min lilla julklappskavalkad för julen 2012:



Jag deltog för första gången i en sew-along på Karinottilias blogg. Vi sydde necessärer och det var jätteskoj att sy tillsammans och se alla fina resultat! Denna necessärer blev en julklapp till min syster. Utsidan av vaxduk och insidan av bomullstyg, båda inköpta på Åhlens.




En bit vaxduk som blev över fick bli till ett förkläde till sonen. Eget mönster, måtten 35 x 45 cm blev perfekt till ett barn som har strl. 92-98 cl.





Sittdynor till mina föräldrars uteplats. Ovansida av ullfilt från Stoff och Stil. På undersidan har jag ett tjockt bomullstyg och som mellanlager har jag ett lager vadd för att de ska bli lite tjockare och mjukare, samt ett lager fleece för att stöta bort vätskan om det är fuktigt ute. Kantband har jag gjort av ett blommigt tyg från Ohlssons tyger.



Ett par torgvantar till min syster. Jag har utgått från ett mönster från Garnstudio, men gjort en hel del förändringar.




Ett par handledsvärmare stickade efter eget mönster! Första gången jag provade sticka något på fri hand, och jag är helt klart nöjd. Och det var även mottagaren!



Sådana här badlakan sydde min mamma till mig och min bror när vi var små. Nu förde jag traditionen vidare och sydde dessa två badlakan med huva till min dotter och hennes lilla kusin. Frotté från Calletex i Örebro. Eget mönster.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar