måndag 28 januari 2013

Sprattlande leggings

Fick en ledig stund i förmiddags när dottern sov och sonen lekte med sina verktyg. Det blev ett par leggings sydda. Gillar detta tyget, det är en mjuk och skön trikå som ser ut som jeanstyg. Köpt det på Calletex i Örebro.

Mönstret har lite rynk vid knäna, det ger lite mer utrymme för allt sprattlande som man håller på med när man är 62 cl stor. Midjan sydde jag enligt en beskrivning som jag fann på Renis syhörna. Mycket smidigt och väldigt snyggt. Så ska jag alltid sy fast resåren i byxor! Beskrivningen finner ni här.
Mönster från Ottobre 04/2012.

3 kommentarer:

  1. Vilka gulliga leggings och vilken gullig body! Om det där tyget fanns att köpa skulle jag shoppa direkt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bodyn är köpt i Brasilien så det kan nog vara svårt att få tag på tyget :-)

      Radera
  2. Åh, finaste I i snygga leggings! Snyggt med röda sömmar. Som jag ser fram emot gos till helgen!

    SvaraRadera