tisdag 22 januari 2013

Surdeg och kalsonger

Jag tycker om att baka med surdeg, men har så vansinnigt svårt för att hålla surdegen vid liv mellan baken. Därför blev jag glad när jag upptäckte att Kronjäst säljer surdeg på burk.
Efter att ha läst olika blogg-inlägg om denna surdeg var jag lite skeptisk minst sagt, men tyckte ändå att det var värt att göra ett försök. Och det är jag glad för. Jag blev helt klart nöjd med resultatet! Gjorde enligt grundreceptet som finns på burken och det blev två underbara, saftiga, mjuka och goda bröd! Nu ska vi bara se om jag lyckas hålla surdegen vid liv denna gång. Annars finns det ju alltid mer i mataffären!




Ett par kalsonger till min sambo blev det också igår. Fick låna ett mönster av en kompis. Inte helt perfekt mönsterpassning fram, men annars är jag mycket nöjd. Det är även sambon!

Randig jersey från Ohlssons tyger och resår beställde jag från LG Sömnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar