måndag 25 februari 2013

Somriga ränder

När jag fick syn på detta tyg fick jag lite sommarkänsla trots snö och kyla. Färgerna är så fina och man blir glad av dem (som vanligt finare i verkligheten än på bild, varför ska det vara så svårt att få till det). Dessutom är det väldigt mjukt och tunnt, så jag tycker det passar bra till ett svalt sommarplagg. Som ett par muddbyxor. Och så en matchande dregglis så klart. Jag tänker mig en vit kortärmad body till det. Så enkelt och så fint.
Mönstrena till dessa två ting har jag ritat själv. Har provat mig fram med en massa olika mönster på dregglisar och nu har jag ritat ett mönster som jag är riktigt nöjd med. Byxorna är i storlek 74 cl och jag hoppas att dottern har vuxit i dem tills sommaren är här!

2 kommentarer:

  1. Jättefint! Dregglisen ser verkligen perfekt ut i passformen, jag gillar när det är lite pösigt framtill.

    SvaraRadera