tisdag 19 februari 2013

Söta lejon

Har sytt ett set till sonen med de söta lejonen. Det blev precis så bra som jag hoppades. Byxorna matchar fint till med samma gröna muddtyg i fuskfickorna och benslut som på tröjan. Idag när han åkte till dagis berättade han glatt om hur han skulle han leta tigrar på dagis i sin nya lejontröja!
Mönster till tröjan kommer från Ottobre 07/2012. Originalmönstret har knäppningssprung i halsen, jag hoppade över det och gjorde halsringningen något vidare istället. Byxorna kommer ursprungligen från Ottobre men är nu omgjort så pass mycket att jag nästan skulle kunna kalla det mitt eget. Fuskfickor har jag satt på som en fin detalj. Lejon och joggingtyg från Stoff & Stil, mudd från Ohlssons.  

Sydde ytterligare en tröja som skulle passa byxorna, dagiströjor kan man inte få för mycket av! Tyget är inte mitt favorittyg, men defintivt sonens. Wow! utropade han när han fick se tröjan.

Har använt samma mönster som i djungeltröjan, Ottobre 01/2010. Fordonstyg från Ohlssons tyger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar